Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Media Future Week | November 29, 2020

Scroll to top

Top

Andrew Keen: Today’s Social Revolution Is Dividing, Diminishing and Disorienting Us

Met trots presenteren we de eerste keynote-coach van Media Future Week 2012! Op dinsdag 8 mei zal niemand minder dan Andrew Keen een bijdrage leveren aan de inspiratiedag van MFW. Andrew Keen is bijzonder kritisch op hoe het internet onze levens beïnvloed. Hij zal tijdens zijn speech vertellen hoe Today’s Social Revolution Is Dividing, Diminishing and Disorienting Us’

Andrew Keen heeft in landen over de hele wereld gesproken over de impact van nieuwe technologieën in de 21e eeuw op het zakenleven, het onderwijs en de maatschappij. Hij gaf keynote speeches in onder andere de Verenigde Staten, Australië, Zuid-Korea, Engeland, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Finland, Polen, Singapore en Nederland. En dinsdag 8 mei zal hij spreken in Almere!

Andrew Keen is een internet entrepreneur uit Californië. In 1995 richtte hij audiocafe.com op, wat hij uitbouwde tot een populair internetbedrijf. Tegenwoordig presenteert Andrew Keen de talkshow “Keen on”, is hij columnist voor CNN en werkt hij voor verschillende kranten en radio- en televisiestations. In 2007 schreef Andrew Keen het boek Cult of the amateur: How The Internet Is Killing Our Culture, dat in 17 landen werd uitgegeven. Zijn volgende boek Digital Vertigo: How Today’s Social Revolution Is Dividing, Diminishing and Disorienting Us zal in mei 2012 uitkomen, twee weken na de Media Future Week.

Over zijn nieuwe boek schreef Sherry Turkle (schrijfster van Alone Together): “A bracing read. From Hitchcock to Mark Zuckerberg and the politics of privacy, a savvy observer of contemporary digital culture reframes current debates in a way that clarifies and enlightens”. Nicholas Carr (schrijver van The Shallows What the Internet Is Doing to Our Brains) schreef: With a cold eye and a cutting wit, he reveals the grandiose claims of our new digital plutocrats to be little more than self-serving cant”. Volgens Martin Sorrell (CEO van WPP) is Andrew Keen één van de weinigen die het internet ‘van een afstand’ observeert.

Volg Andrew Keen op twitter!