Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Media Future Week | February 21, 2017

Scroll to top

Top

MFW 2012

Media Future Week 2012

Van 7 t/m 10 mei 2012 vond de tweede editie van de Media Future Week plaats in Almere. Er is veel geschreven, gefilmd en gesproken over MFW12, op deze pagina vind je een overzicht van al het materiaal dat toen gepubliceerd is. Het was een boeiende, intense maar vooral  hele leuke week met inspirerende sprekers, intensieve groepssessies en interessante onderwerpen en cases!

Algemeen


  • Een video sfeerverslag van MFW2012 vind je hier.
  • De foto’s van de Media Future Week zijn terug te vinden op Flickr.
  • De tweets over de Media Future Week kun je terug lezen in het twitterverslag.


Cases

Tijdens Media Future Week werd door de groepen deelnemers gewerkt aan oplossingen voor zes verschillende cases. Er waren cases van NOS (Nieuwsconsumptie NOS nieuwe media), Almere DataCapital (Big Data ADC), TNO (Metadata extractie TNO), Creative Cities Amsterdam Area (Voertuigwinsturen CCAA), GEA (Uitgeverij van de toekomst GEA) en OTIB (future media in installaties in leefomgevingen OTIB).

Keynote coaches

Ter inspiratie voor de case-oplossingen hebben verschillende internationale topsprekers (keynote coaches) presentaties gegeven en de groepen advies gegeven. Mediafuturist Gerd Leonhard opende Media Future Week 2012 met een inspirerende presentatie over de toekomst van de media. De Canadese IBM expert Dirk deRoos was de tweede keynote coach die de deelnemers introduceerde met het begrip big data. Op de tweede dag spraken drie keynote coaches over de impact van social media: Social media- criticus Andrew Keen en Nederlandse ondernemers Erwin Blom en Marjolein Kamphuis. De woensdag stond in het teken van business models met een spoedcursus business modeling van Hollywood deskundige Seth Shapiro en TedX Amsterdam founder Jim Stolze. De laatste keynote coach was Rogier Bikker. Hij inspireerde de deelnemers mijn zijn ervaringen als ondernemer in Shanghai.

Video’s
De video’s van de presentaties vind je hier.

Verslagen
Ellen Röling van Spreekbuis schreef het verslag ‘Big data: een big deal’ over de presentatie van Dirk deRoos. Ook schreef zij een verslag over de presentatie van Seth Shapiro: ‘spoedcursus succesvol ondernemen’.

Presentaties
Een deel van de sprekers heeft zijn presentaties ter inzage aangeboden. Vind hier de presentaties van:

 

Co-creatie

Naast de keynote coaches hebben de verschillende groepen in co-creatie sessies aan hun case oplossingen gewerkt. Onder meer brainstormsessies, human library en workshops business modelling en pecha kucha stonden op het programma. De voortgang en eindresultaten van de groepen zijn op verschillende manieren vastgelegd:

Video’s
In dit vimeo album vind je de case presentaties van de deelnemers.

Blogs
Hier vind je de blogs van de Media Future Week:

Hier vind je de blogs van alle individuele teams:

 

Whitepapers

Speciaal voor de MFW12 hebben de Hogescholen een aantal whitepapers geschreven. Met de whitepapers in de hand, geven de deelnemers richting aan de oplossingen voor de zes cases die ze gedurende de week behandelen. Hieronder zijn alle links naar de verschillende PDF bestanden opgenomen.

 

Programma

Klik op de afbeelding voor het programma van MFW2012.

Partners

Hogescholen:

De Media Future Week wordt georganiseerd in samenwerking met 10 hogescholen: Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, Fontys Hogescholen, Saxion, Hogeschool Rotterdam, Hogeschool Utrecht, Windesheim Flevoland, InHolland, Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, en NHTV.

Case Partners:

Almere DataCapital heeft als doel om ihkv Schaalsprong Almere 2030 van Almere een centrum voor dataverwerking te maken en een ecosysteem van bedrijven op te bouwen rond Big Data en de bewerking daarvan.

 

Creative Cities Amsterdam Area neemt een mobiliteitscase mee naar de Media Future Week.

 

 

GEA is een onafhankelijk organisatieadviesbureau op het gebied van communicatielogistiek.

 

 


NOS Nieuwe Media
formuleert een case over mediagebruik en de taken van de NOS.

 

 

OTIB, het Opleidings- en ontwikkelingsfonds voor het Technisch InstallatieBedrijf, zet zich in voor iedereen die werkt of wil werken in de technische installatiebranche.

 

 


TNO faciliteert een case op het onderwerp ‘mens en informatiemaatschappij‘.

 

Event Partner:

Hilversum Events is als Event Partner verbonden aan de Media Future Week. Hilversum Events heeft ook in 2011 de Media Future Week mee vormgegeven en is de ideale partner om het logistieke deel van de organisatie van een evenement aan uit te besteden. Hilversum Events neemt werk uit handen, neemt initiatief en heeft aan een half woord genoeg om een top-event mogelijk te maken.

 

Innovation Partner:

Task Force Innovation faciliteert de organisatie van de Media Future Week en begeleidt het algehele innovatietraject.