Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Media Future Week | February 20, 2019

Scroll to top

Top

TEDx Amsterdam founder Jim Stolze op MFW12

We zijn trots dat we hem mogen toevoegen aan het MFW12 programma: Jim Stolze. Internetstrateeg, founder van TEDx Amsterdam, schrijver en ondernemer. Op de ‘Economics day’ zal Jim zijn visie op de hedendaagse aandachtseconomie presenteren. En misschien heeft hij ook wel tijd om te vertellen hoe het is om je 40 dagen lang van het internet af te sluiten…

In 2008 deed Jim Stolze onderzoek naar de relatie tussen geluk en internetgebruik. Hij voerde een experiment uit, waarbij hij zich 40 dagen lang van het internet afsloot. Hiermee trok hij internationaal aandacht van onder meer CNN. Op basis van het experiment schreef hij zijn eerste boek: ‘Hoe overleef ik mijn inbox’. In dit boek wordt de invloed van internet op ons sociale leven beschreven. Verder geeft Jim Stolze tips over hoe je slim van internet gebruik kunt maken en wat je misschien beter niet online kunt doen.

In 2009 kreeg Jim Stolze de kans over zijn experiment te vertellen op het TED-congres. Nadat hij zelf op TED sprak, lukte het Jim om het evenement naar Nederland te halen, waar hij twee maal TEDx Amsterdam organiseerde. TEDx Amsterdam is een conferentie die alleen op uitnodiging te bezoeken is. Het event won al een European Design Award en werd door vakblad High Profile genomineerd als event van het jaar.

In 2011 bracht Jim Stolze zijn tweede boek ‘Uitverkocht!’ uit. Hierin stelt hij dat we zijn we overgegaan van een producteconomie naar een aandachtseconomie. In zijn boek beschrijft hij de mogelijkheden van deze aandachtseconomie. Tijdens de Media Future Week vertelt hij er meer over!

Volg Jim Stolze op twitter!