Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Media Future Week | April 24, 2024

Scroll to top

Top

Sprekers woensdag: een interactief trio

Jeroen Elfferich (Ex Machina) en de hoofden Nieuwe Media van SBS (Jeroen Verbeek) en VARA (Rutger Verhoeven) komen spreken tijdens de Media Future Week. Zij gaan vertellen met welke technieken zij zich bezig houden en welke ontwikkelingen zij in de (broadcast)sector zien.

Rutger Verhoeven – VARA

Rutger Verhoeven is Hoofd Nieuwe Media bij de VARA. Hij is sinds begin dit jaar werkzaam bij de VARA, daarvoor was hij als Creatief Directeur verantwoordelijk voor de crossmediale strategie van Blink Uitgevers, een uitgeverij van kinderbladen als Taptoe, Bobo en National Geographic Junior. Hij won voor zijn werk in 2005 een SAM Award (nu Gouden Reiger), in 2007 de Cinekid New Media Award en in 2009 een Mercur Crossmedia Award.

Jeroen Verbeek – SBS

Jeroen Verbeek heeft bij verschillende mediabedrijven gewerkt. Na VNU en Sanoma, kwam hij bij SBS terecht. Hier werkte hij zich op van Salesdirecteur Spot tot Directeur Interactieve Media. In deze taak is hij verantwoordelijk voor alle online en interactieve activiteiten van SBS Broadcasting (onder andere SBS6, Net5 en Veronica). Jeroen houdt zich bezig met internet, mobiel, non lineair, video-on-demand, direct marketing, teletext en nieuwe platformen.

Jeroen Elfferich – Ex Machina

Jeroen Elfferich is CEO en oprichter van Ex Machina. Ex Machina is een voor het grote publiek minder bekend bedrijf, maar daarom niet minder innovatief. Ex Machina ontwikkelt technologieën op het gebied van social gaming voor web, mobiel en broadcast. Met PlayToTV coördineert Ex Machina voor o.a. The Voice of Holland, Germany’s Next Topmodel en De Nationale Wetenschapsquiz het stemmen, quizzen etc., oftewel het participeren van het publiek aan een tv-uitzending.