Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Media Future Week | September 18, 2019

Scroll to top

Top

Dinsdagmiddag: Realtime revolutie met Erwin Blom en Marjolijn Kamphuis

De online wereld werd de afgelopen vijf jaar ingrijpend veranderd door de komst van realtime diensten zoals Twitter, Facebook, Foursquare, Flickr en vele anderen. Zaken doen verandert, nieuwsvoorziening verandert, marketing verandert, sport verandert, media verandert, kunst en cultuur verandert, gezondheidszorg verandert. Alles verandert. Erwin Blom en Marjolijn Kamphuis zetten de ontwikkelingen op rij. Waar is welke winst te halen? Waar loert welk gevaar?

Erwin Blom

Erwin Blom is oprichter en mede-eigenaar van The Crowds, een mediabedrijf met nieuwe media als specialisatie. Voordat hij The Crowds startte was hij hoofd Nieuwe Media en Innovatie bij de VPRO. De VPRO won onder leiding van Erwin Blom vele onderscheidingen in binnen- en buitenland. Zo werd bijvoorbeeld twee maal de Prix Europa gewonnen en vijf maal de Zilveren Pritchet Prijs.

Erwin Blom stond ook aan de wieg van 3VOOR12, het innovatieve project van de VPRO dat zowel prestigieuze journalistieke prijzen als nieuwe mediaprijzen (Gouden Pixel, Pop Pers Prijs, UPC Digital Award) in de wacht sleepte en tot de best bezochte sites van de publieke omroep behoort. Zelf won Erwin Blom nog de Voske Trofee 2005, de ABNAMRO New Media Award in 2006 en een Dutch Bloggie in 2009. Verder schreef hij in 2009 het Handboek Communities, een boek waar hij meer dan 100 verschillende bedrijven over hun gebruik van social media en communities voor interviewde. Hij is net klaar met het nieuwe boek Realtime Revolutie en initiatiefnemer van het platform Fast Moving Targets. Fast Moving Targets houdt zich bezig met innovatie op het gebied van media, technologie en communicatie. Fast Moving Targets signaleert, duidt en legt uit, onder andere in het wekelijkse internetprogramma Top Names.

Volg Erwin Blom op twitter!

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn Kamphuis is mede-oprichter en hoofdredacteur van Dutchcowgirls.nl, co-founder en CEO van Foodzy.com en eigenaar van OKGO, een creatief online bureau met een focus op social media integratie. De afgelopen jaren werkte ze als Online Producer aan projecten voor onder meer MTV, G-Star, Nickelodeon, TMF, Comedy Central, Orange, Universal Music, Talpa, Dr. Oetker, Ola, Mattel en Unilever. Bovendien werd ze in 2009 verkozen tot Online Mediavrouw van het jaar.

Door haar ervaring weet Marjolijn Kamphuis hoe je online campagnes opzet en wat social media voor je kan betekenen. Voor haar bedrijf OKGO ontwikkelt ze zelf campagnes. Een succesvol voorbeeld hiervan is ‘G-Star’s Next Raw Reporter’. Deze campagne bereikte zonder budget honderdduizenden mensen wereldwijd en won een SpinAward voor beste Media-Inzet. Ook adviseert ze andere bedrijven bij het inzetten van social media.

Volg Marjolijn Kamphuis op twitter!