Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Media Future Week | November 29, 2020

Scroll to top

Top

Dag 2 Team 2 Concepting

De Tweede dag van de media future week stond volledig in het teken van concepting. De dag was opgedeeld in workshops, brainstormsessies, lezingen en inspiratiesessies. In de loop van de middag zijn we naar aanleiding van alle creatieve input aardig opgeschoten met het vormgeven van een visie/missie. Binnen het kader van het domein Stad & Leefomgeving en de trend Apps & the Cloud hebben we ons gefocust op twee factoren: Maatschappij / Techniek.

Maatschappij
Als het gaat om ontwikkelingen die betrekking hebben op onze maatschappij zien we dat er steeds meer mensen (vooral studenten en ZZP’ers) behoefte hebben aan ontplooiing op hun eigen vakgebied en andere dingen minder relevant vinden. Wij denken dat de trend in 2030 is dat alle mensen met zelfontplooiing bezig zijn, waardoor er dus een veel grotere behoefte komt aan gerichte informatie (zoals reclame of reisinfo) zodat er voor de consument meer tijd overblijft voor de zelfontplooiing.

Techniek
Op gebied van techniek is onze verwachting dat de opwaartse spiraal van persoonlijke informatie vrijgeven waar we op dit moment in zitten zich steeds verder zal ontwikkelen. Naar onze verwachting zal in 2030 al onze data in de ‘cloud’ worden opgeslagen, wat een hoop nieuwe mogelijkheden biedt voor de communicatie-, media- en reclamebranche.

Visie/Missie
Op basis van deze ontwikkelingen is de volgende visie geformuleerd: ‘Door gepersonaliseerde data willen we verlichting creëeren, zodat mensen zich kunnen focussen op dat waar ze goed in zijn en zichzelf kunnen ontplooien met als gevolg dat de kwaliteit omhoog gaat en resultaten geoptimaliseerd worden.

Binnen het gedachtegoed van ‘verlichting brengen aan mensen’ is het de bedoeling om mensen via multimediale tools makkelijker te voorzien in de primaire en secundaire levensbehoeften, waardoor men zich meer bezig kan houden met zelfontplooiing.

We merken dat het concept de richting op gaat van een hyperpersonaldevice dat door organisaties hyperlokaal en hyperpersoonlijk benaderd kan worden, waardoor de gebruiker informatie krijgt aangereikt op het juiste tijdstip en de juiste plaats toegespitst op de juiste persoon passend bij zijn of haar wensen. (De gebruiker bepaald hier welke data hiervoor gebruikt mag worden). Morgen gaan we kijken in hoeverre dit concept interactief is en welke belangen bij welke partijen gaan spelen bij de komst van een dergelijk ‘device’ en hoe we het winstgevend kunnen maken.

Team 2 #mfw11